نکات انتخاب فیلتر میکرونی
نوشته شده توسط : سام سنایی

فیلتر میکرونی: فیلتر میکرونی به عنوان یک مرحله پیش تصفیه  در سیستم تصفیه آب یک آپارتمان یا خانه عمل می کند. فیلترهای میکرونی برای تصفیه آب ورودی، چه آب از منابع طبیعی و چه از لوله های آب، مورد نیاز هستند.

فیلتر میکرونی | تجهیزات دستگاه تصفیه آب صنعتی | شرکت آتیاکو

بسته به کیفیت آب منبع و الزامات برای کیفیت آب تمیز، فیلترهای میکرونی موجود در سیستم را می توان به فیلترهای میکرونی با اندازه های مختلف تقسیم کرد. آنها به فیلترهای مناسب برای آب گرم و سرد، با فلاشینگ، ظرفیت های مختلف، اندازه های میکرون مختلف و موارد دیگر تقسیم می شوند.

آشنایی با فیلترهای میکرونی

بیایید با  فیلتر میکرونی بیشتر آشنا شویم.  چنین فیلترهایی در بیشتر موارد برای تصفیه اولیه آب و آماده سازی آب برای اهداف فنی و اقتصادی استفاده می شود. هدف اصلی آنها حذف ذرات مکانیکی بزرگ و سوسپانسیون ها از آب است. خطر آلاینده های مکانیکی آشکار است. هیچ کس داوطلبانه آب با ماسه نمی نوشد و فناوری نیز از آن استقبال نمی کند. آب بی کیفیت باعث افزایش سایش قطعات، افزایش اثرات خورنده، کاهش توان عملیاتی و ایجاد پیامدهای منفی دیگر می شود.

شرکت آتیاکو

اولین مورد از فیلترهای تمیز کننده مکانیکی یا فیلتر میکرونی  را در نظر بگیرید. عنصر کار آن شبکه ای است که ذرات مکانیکی بزرگ را در اندازه های ۲۰ تا ۵۰۰ میکرون جدا می کند. با ذرات  بزرگ مانند سیلت، ماسه، زنگ مقابله می کند. فیلتر  از موادی ساخته شده است که در معرض خوردگی نیستند، اما با استفاده طولانی مدت، مانند هر عنصر فیلتر، مسدود می شود. با تعویض منظم یا تمیز کردن فیلتر میکرونی می توان از این امر جلوگیری کرد.

نحوه عملکرد فیلترهای میکرونی

فیلترهای میکرونی با مکانیزم شستشوی مستقیم عرضه می شوند. هنگامی که دریچه باز می شود، بخشی از آب به داخل زهکش تخلیه می شود و با خود تجمع آلاینده ها را از داخل مش می برد.

مدل هایی از فیلترهای میکرونی مجهز به مکانیزم بک واش وجود دارد. آب مورد نیاز برای تمیز کردن فیلتر به بالای فیلتر می رسد، سپس پروانه آب را از طریق فیلتر اصلی از داخل به بیرون هدایت می کند، یعنی فیلتر با آب فیلتر شده شستشو معکوس می شود.

قیمت فیلتر میکرونی | دستگاه تصفیه آب صنعتی | شرکت آتیاکو

شستشوی معکوس کارآمدترین روش برای تمیز کردن صافی است که عمر آن را تا حد زیادی افزایش می دهد. با این حال، مدل های بک فلاش به طور قابل توجهی گران تر از همتایان  کوچکتر خود هستند.

مزیت و ایراد فیلتر میکرونی

از مزایای فیلترهای میکرونی می توان به مدل ها و اندازه های بسیار متنوع اشاره کرد. با توجه به این موضوع، آنها را می توان در شرایط سخت، با مقدار فضای متفاوت نصب کرد. با توجه به وظیفه تصفیه آب این فیلترها ،  چنین فیلترهایی به طور موثر از تجهیزات یا لوازم خانگی در برابر گرفتگی محافظت می کنند.

عیب اصلی فیلترهای میکرونی  این است که آنها فقط ناخالصی های مکانیکی را حفظ می کنند و به هیچ وجه با نمک های سختی محلول، گازها، فلزات و میکروبیولوژی تعامل ندارند.

نکات انتخاب فیلتر میکرونی

در پایان، ما همه چیزهایی که در بالا توضیح داده شد را در نکات عملی جمع آوری می کنیم و چیزهای بیشتری از خودمان اضافه می کنیم:

اولین چیزی که هنگام خرید فیلتر میکرونی باید درک کنید کیفیت آبی است که می خواهید دریافت کنید، آب  برای مصارف خانگی ، آشامیدنی  یا صنعتی  قرار است تصفیه شود. سپس مشخصات و کیفیت آب منبع، مقدار فضای خالی برای نصب، در نهایت شیوه مصرف آب را مشخص کنید.

با کنار هم گذاشتن این سوالات، تقریباً می توانید تصور کنید که چه عناصری در سیستم تصفیه آب شما مورد نیاز است.

هنگام خرید فیلتر میکرونی بررسی کنید که بسته حاوی همه چیزهایی است که برای نصب و کار نیاز دارید، این بسته شامل  یک براکت، پیچ های خودکار، یک کلید ، یک حلقه اورینگ و یک گارانتی می باشد. همه اینها در مراحل مختلف عملکرد دستگاه مورد نیاز خواهد بود.

به عنوان مثال، هنگام سرویس یک فیلتر میکرونی، اگر مدل دستگاه سرویس شده را بدانید، انتخاب مدل فیلتر و اندازه های مهر و موم بسیار آسان تر خواهد بود.

همین امر در مورد هوزینگ نیز صدق می کند. از مدلی به مدل دیگر متفاوت است و بدون آن باز کردن  فیلتر دشوار است.

تعمیر و نگهداری فیلتر میکرونی را فراموش نکنید. گرفتگی کارتریج، مش یا کیسه به طور قابل توجهی عملکرد سیستم را کاهش می دهد و آن را تهدید می کند. فیلتر ممکن است ترکیده شود، عنصر قابل تعویض ممکن است پیچ خورده و خواص خود را از دست بدهد.

یک راه حل خوب خرید فیلترهایی با استانداردهای رایج است. در این صورت، همیشه می توانید یک ماژول جایگزین مناسب پیدا کنید.

فیلترهای برندهای معروف را از فروشندگان مورد اعتماد خریداری کنید.





:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 دی 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: